Samotestiranje v vzgojno-izobraževalnih zavodih

Majda Kanop, ravnateljica • 16. november 2021

Vlada RS je dne 11. 11. 2021 sprejela Odlok o spremembah in dopolnitvah Odloka o začasnih ukrepih za preprečevanje in obvladovanje okužb z nalezljivo boleznijo COVID-19, ki tudi za področje srednjih in višjih šol ter izobraževanje odraslih določa nekaj sprememb.

Odlok je bil objavljen v Uradnem listu, št. 177/21, povezava do Uradnega lista https://www.uradni-list.si/_pdf/2021/Ur/u2021177.pdf, ki je začel veljati 12. 11. 2021.

Določba 8. člena odloka, ki ureja samotestiranje dijakov in učencev se začne uporabljati v sredo, 17. 11. 2021.

V spremenjenem odloku je še bolj jasno določeno, da je samotestiranje za dijake, študente in udeležence izobraževanja odraslih, ki se izobražujejo v programih za pridobitev javno veljavne izobrazbe, obvezno in se opravi v vzgojno-izobraževalnem zavodu, pod nadzorom osebe, ki jo določi ravnatelj.

 

Soglasje staršev za samostestiranje dijakov ni potrebno.

 

Še naprej ostaja v veljavi, da se obvezno samotestiranje izvaja 3x tedensko (od 17. 11. 2021 dalje).

 

Dijakom, ki ne bodo izpolnjevali pogoja PCT oziroma, ki se ne bodo želeli samotestirati, je začasno prepovedano zbiranje v vzgojno izobraževalnih zavodih, sodelovanje pri pouku v VIZ in drugih oblikah organiziranega dela z dijaki. Zoper te dijake lahko šola vzgojno ukrepa v skladu z zakonodajo in šolskimi pravili.

Odlok zanje ne predvideva izobraževanja na daljavo.

 

V šolo prihajajo zdravi dijaki. Testiranje poteka v ponedeljek, v sredo in v petek prvo uro prihoda dijakov v šolo v matični učilnici oz. v prostorih šolske delavnice, kadar imajo dijaki po urniku praktični pouk. Dijaki, ki se morajo testirati, test za samotestiranje prinesejo s sabo, ostali pa učitelju pokažejo PC potrdilo ali PCR, ki ni starejši od 72 ur ali HAG, ki ni starejši od 48 ur.

»Zamudniki« se oglasijo v tajništvo šole in test samotesiranja opravijo pred tajništvom.

Prav tako se bodo v pisarni oglasili dijaki, pri katerih bo hitri antigenski test pozitiven, v nadaljevanju bo vodstvo šole ravnalalo v skladu z navodili NIJZ.

 

Protokol samotestiranja na povezavi: https://www.nijz.si/sl/samotestiranje


Samo s skupnimi močmi in doslednim spoštovanjem ukrepov lahko izboljšamo epidemiološko sliko. 

Novice iz Srednje lesarske šole Ljubljana

Po Majda Kanop, ravnateljica 13. junij 2025
Tradicionalna razstava izdelkov ob koncu šolskega leta smo odprli 12. junija 2025. Med razstavljenimi izdelki najdemo različne mize, stole, ležalnike, omare, glasbila, svetila in še mnogo več. V večini primerov gre za unikatne izdelke, ki združujejo funkcionalnost, estetski občutek in tehnično dovršenost. Razstavljeni izdelki so nastali kot plod dela pri strokovnih predmetih, kot so oblikovanje, projektiranje, konstrukcije, organizacija, tehnologija in materiali. Pri izdelavi izdelkov je ključnega pomena povezano sodelovanje mentorjev teoretičnega in praktičnega pouka. Prvi pomagajo dijaku pri načrtovanju, tehnični dokumentaciji, izračunih in strokovnem utemeljevanju rešitve. Mentorji - učitelji praktičnega pouka pa vodijo dijaka pri izbiri materialov, tehnoloških postopkih ter sami izvedbi izdelka v delavnici. Takšno sodelovanje omogoča dijaku celosten pristop – od ideje do končnega izdelka – in krepi povezavo med znanjem in prakso, kar je temelj dobre strokovne usposobljenosti.
Po Gabi Dolenšek, mentorica 9. junij 2025
Prilagamo vam publikacijo letošnjega natečaja "Lux" . Publikacija je obsežna, zato se mentorica Gabi Dolenšek priporoča za povratne informacije na elektronski naslov gabrijela.dolensek@sclj.si Vsaka konstruktivna kritika je dobrodošla.
Po Majda Kanop, ravnateljica 6. junij 2025
Oddelek za lesarstvo (Univerza v Ljubljani, Biotehniška fakulteta) organizira poletno šolo ˝LES – naravno bogastvo in prihodnost˝ za dijake 2. in 3. letnikov tehniških srednjih šol. Poletna šola bo v Bohinju med 30. junijem in 3. julijem 2025. Prijave zbirajo do četrtka, 12. junija. Informacije najdete v letaku .
Več člankov